DIBS er netop kommer ud med rapporten, omhandlende dansk E-handel 2015.
Tallene viser, at danskerne bruger flere penge på nettet, end nogensinde før.

I Danmark har der været en kontinuerlig vækst over de sidste seks år, og dette fortsætter, viser den nye rapport, udarbejdet af Nordens største udbyder af online betaling.

Danskerne shopper 120% mere over de sidste 6 år

Den nye rapport, der netop er udkommet viser, at danskerne i 2015 bruge hele 90 milliarder kroner, på handel over internettet. Det er specielt rejser, men også mindre fysiske varer, danskerne har kastet sig over i løbet af året.

En ny spiller på markedet for E-handel har i 2015 været madvarer, der er et marked som i gennem hele året er blevet sig større og større.

Det høje årlige forbrug har ligeledes noget at gøre med, at cirka 50% af danskerne i dag har mobilepay, hvilket er muligt at benytte i mange supermarkeder og butikker. Disse køb går ind under den digitale handel, og tæller derfor med i rapporten.

Der bliver samtidig oprettet et stigende antal webshops på internettet, hvor det er muligt, at indkøbe vare eller ydelser af en hver slags.

Det stigende udbud i webshops, gør at en bredere vifte af præferencer bliver opfyldt. Dette har ligeledes været med til, at øge forbruget for E-handel.

Læs mere om, hvordan man tjener penge ved at lave en webshop her

4 uf af 10 danskere køber fra mobilen

Rapporten viser også, at danskerne for alvor er begyndt at bruge penge via de mobile enheder. Rapporten viser, at 4 ud af 10 danskere har foretaget et køb via deres mobile enhed i 2015. Dette tal er en fordobling i forhold til tallet for bare 3 år siden.

Det har derfor været et fokuspunkt, for mange af de etablerede webshops, at lave mobilvenlige sites. Med en ”mobilvenlig” version af hjemmesiden, kan brugerne besøge hjemmesiden via de mobile enheder, hvor indholdet er tilpasset den lille skærm.

De danske Webshops kan være en guldgrube

Den fortsatte vækst for handel over internettet, har medført en stigning inden for webshops af forskellig art. Dette kan både være med henblik på salg af fysiske varer eller serviceydelser.

Hostingguiden.dk udtaler, at de oplever en stigende efterspørgsel efter produkter, der er med til at udforme nye webshops. Dette er både informationer og aktuelle køb af domæner, for at komme i gang med hjememsiden.

”Det er ikke særlig kompliceret at lave en webshop, så det er fristende for mange at prøve lykken af som webshopejer”

E-handlen i Danmark går på tværs af aldersgrupperne. Man skal være fyldt 18 år, for at kunne købe varer over internettet, men den nye rapport viser, at samtlige aldersgrupper fra 18 år op til 74 år er i vækst.

Rapporten viser, at 58 % af de 25-34-årige købte varer over internettet i 2015. Det er altså dette segment, der i størst grad, kaster sig over den nemme måde at købe varer på.