Har du også en drøm om at blive digital iværksætter? En hverdag hvor du er din egen lykke smed og selv styrer, hvad du skal bruge dagen på.

Det kan være rigtig godt, men det skal heller ikke negligeres, hvor hårdt arbejde det rent faktisk kan være. Hvis sådan et liv lyder interessant for dig, følger dig i det følgende nogle gode råd, du kan vælge at implementere i dine valg.

Med fokus på din base

Hvor skal du have din base som selvstændig, digital iværksætter? Kan det betale sig at finde et kontor? I så fald er det en god ide at tilknytte en boligadvokat i boligsøgningen. Nemadvokat kan hjælpe dig med netop det. De har eksperter netop indenfor det område.

Hvis du vælger at arbejde fra et kontor, skal du dog være opmærksom på, at der er flere udgifter involveret, end hvis du arbejdede hjemmefra. At arbejde fra et kontor er det rigtige valg, hvis du har mange kundemøder. Der virker det bare mere professionelt, hvis du har et sted, der ikke er tilknyttet til din egen bolig.

Hvis du til gengæld mest opererer digitalt og sagtens kan adskille det at være hjemme og det at arbejde, kan det i starten være et godt alternativ at have et hjemmekontor.

Implementer Facebook annoncering som kompetence

Hvis du har gjort dig tanker om at gøre dig indenfor online marketing er Facebook et godt sted at starte. Det gode ved Facebook er, at det mere eller mindre kan bruges af alle virksomheder. Det uanset om du hjælper B2C eller B2B med deres online aktiviteter.

Selvom Facebook i et digitalt perspektiv er et gammelt fænomen, er Facebook annoncering stadig forholdsvis nyt. Det gør dig meget attraktiv for mange virksomheder, hvis Facebook er noget, du lærer at kende til fulde. Der er nemlig endnu ikke mange, der mestrer kunden at annoncere på Facebook. I det følgende bliver der gennemgået noget af det, du skal kunne indenfor Facebook.

Lookalike-målgrupper

En af de dejlige ting ved Facebook er de mange segmenteringsmuligheder. Ikke noget med at Facebook har en kæmpe database af personlige oplysninger, så er der også mulighed for at lave lookalike-målgrupper.

Ved at fodre en Facebook algoritme med oplysninger om nuværende kunder, kan Facebook ved hjælp af disse oplysninger finde de personer, der minder mest om dine eksisterende kunder. Det er ekstremt effektivt, hvis du skal have flere personer at pushe annoncer imod.

Dynamisk retargeting

De fleste kender retargeting, men det er langtfra alle, der benytter sig af dynamisk retargeting. Hvor retargeting retter vilkårlige annoncer mod personer, der allerede har vist interesse i dine ydelser, så ser disse personer med dynamisk retargeting de annoncer, de har vist mest interesse i.